MadeliefLiebrand.reismee.nl

Never want to leave VS. Can't wait to start college

Het is al weer veel te lang geleden wanneer ik voor het laatst een blog geschreven heb!

We zijn met het hele team nog naar een proffessionele basketbalwedstrijd geweest in Iowa City. We zijn lekker uiteten geweest en geshopt in het winkelcentrum. Super leuke afsluiting van het fantastische seizoen!

Ook heb ik dit semester een nieuw vak, Animal Care. We leren hoe je voor livestock (vee, boerderij dieren) moet zorgen. Hoe hun stal eruit moet zien, hoe hun voeding moet zijn, hoe je ziektes kunt herkennen, hoe je ziektes kunt behandelen etc. Je denkt nu misschien, waarom kiest Madelief dit vak nou weer? Nou precies dus! Ik heb juist vakken gekozen waar ik niet veel van af weet, dat vind ik juist het leukst! En het mooiste is nog dat Animal Care heel interessant is!

Ook ben ik naar de Capitol Building geweest in Des Moines. Dit gebouw is echt prachtig van binnen en buiten, ik zou zeggen zoek het maar op! Ik zal zo snel mogelijk foto’s uploaden!

En toen was het al weer februari! Deze maand was drukker dan Januari, wat ik persoonlijk heerlijk vind!

5 februari was de Super Bowl, de finale tussen 2 football teams. Dit jaar was het tussen de Patriots en de Falcons. We gingen deze wedstrijd bij het huis van een vriendin bekijken. Iedereen nam en snack mee en ik nam zelfgebakken oliebollen mee! Erg gezellige avond gehad, lekker veel gekletst en lekker gegeten.

9 februari moest Elisabeth zingen met een koor in Pella, het ‘Nederlandse’ dorpje in Iowa. En ik zeg ‘Nederlands’ omdat ze daar nog vol ouderwetse windmolens zijn, witte kapjes dragen, al het service blauw en wit is etc. We gingen naar een bakkerij en dit was echt het toppunt van de hele dag, er was van alles te koop. Drop, Verkade chocolade, hagelslag, beschuit met muisjes, RedBand, gevulde koeken, Honig soepen etc. Dus we moesten natuurlijk wat kopen!

13 februari was een heftige dag op school. Op 13 februari 2016 kwamen Chase en William in een auto ongeluk. Chase is helaas ter plekke overleden en William had maar een paar schrammen. Dit was deze dag dus precies een jaar geleden. Elke leraar begon de les met hun favoriete herinnering van Chase en er was een minuut stilte.

14 februari was natuurlijk Valentijnsdag, en dat is hier ongeveer net zo groot als in Nederland. We hadden hier op school meerdere acties, je kon een Crush (limonade merk) kopen voor je crush of/en je kon een koekje in de vorm van hart kopen. Ik heb een Crush van een goede vriendin gekregen en een Valentijns koekje van mijn host ouders. Erg lief!

Dit was ook de dag waar ik 6 maanden in Amerika was, 6 MAANDEN! Ik kan het zelf helemaal niet geloven, ik wil hier helemaal niet weg! Maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten om mijn studie te beginnen! Ik heb me ingeschreven voor ITEps, International Teacher Education primary school, in Stenden University, Meppel.

22 februari was het tijd om het NHD project, National History Day, te presenteren. Kylie, Clair en ik hadden een tri-fold gemaakt over JFK in de Koude Oorlog. De besten zouden doorgaan naar staats kampioenschap voor Iowa. Ons project is daar een van! Eind maart zullen wij dus naar Pella, Iowa gaan om nog een keer te presenteren.

23 februari vertrokken Shelly, Perry, Elisabeth en ik naar Columbia, Missouri. Was een lange autorit, maar uiteindelijk kwamen we in ons hotel aan. We hebben rondgelopen over de campus en de volgende ochtend hebben we meerdere studies bekeken voor Elisabeth en daarna weer op naar huis gegaan. (zie foto’s)

27 februari begon dan eindelijk track! Ik had de eerste week erg veel spierpijn, maar nu ben ik er al heel erg aan gewend. Track is fysiek erg zwaar, maar het voelt zo goed als je elke keer je tijden op de track ziet zakken. Ik ren vooral de 200m, 400m en 800m; relays en individual.

28 februari had ik het basketball banquet met het hele basketball team. Dit was super gezellig en ik heb de Most Improved Award gewonnen.

Ook iets wat ik toch wel even moet zeggen is dat mijn basketballcoach een paar dagen na dit banquet gearesteerd was voor seksuel misbruik met een minderjarige. Voor mensen die geinterresteerd zijn, er zijn meerder artikelen online, zijn naam is Luke Crouse (Collins-Maxwell MS/HS Social Studies leraar) KCCI Des Moines heeft meerdere artikelen. Ga hier verder niet op in, geeft me nog steeds de rillingen. Hij was mijn basketballcoach, ik zag hem elke dag en veel tijd met hem doorgebracht tijdens trainingen en wedstrijden.

Verder heb ik deze maand ook erg veel tijd met vrienden doorgebracht. Naar de film geweest, uiteten geweest, wezen rollerskaten enzovoort.

Dit was mijn blog van januari en februari, ik zal binnenkort weer een blog posten over maart!

Foto’s zal ik zo snel mogelijk uploaden!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!