MadeliefLiebrand.reismee.nl

Time flies when you're having fun!

Het voelt alsof het gisteren was dat ik mijn laatste blog geschreven heb. Maar het is alweer een 1,5 maand geleden! De tijd gaat hier zo snel en ik wil nog langer niet weg! Ik zal zoals gewoonlijk weer wat leuke dingen op een rijtje zetten.

De afgelopen maand was een rustige maand, volleybalseizoen was namelijk gestopt. Ik vond deze break wel fijn, maar ik ben ook super blij dat basketbal nu is begonnen (7 november).

Ook hebben we afval langs de weg opgeraapt, dit was een nieuwe ervaring voor mij, maar het voelde goed om iets terug te doen voor de community. Ik moet wel zeggen dat je vuilniszak na een tijdje wel heel erg begint te stinken bah!

Ook heb ik een paar weken terug de verjaardag van een van mijn beste vriendinnen in Nederland gemist. Ze is 18 geworden, dus ik vond het erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Het voelde heel raar, ik moet eerlijk zeggen dat ik in deze week nogal last had van heimwee, maar het gaat nu gelukkig alweer stukken beter! Ik heb hier namelijk meer dan genoeg afleiding hihi

Donderdag 3 november had ik een banket met het hele volleybal team en de ouders. Dit was echt super leuk. Er werden een paar award’s uitgedeeld en ik heb er een gekregen: most improved. Ik ben heel erg trots! Het einde van de avond was nogal emotioneel, sommigen waren aan het huilen en ik moest me erg inhouden
 Het was onze laatste avond met het hele volleybalteam, we hadden en fantastisch seizoen gehad, we waren Ă©cht 1 team en we konden allemaal zo goed met elkaar opschieten. Het afscheid nemen was dan ook niet makkelijk. Maar wat was het leuk om het seizoen op zo’n gezellige manier af te sluiten!

Die zaterdag gingen we uiteten voor Shelly’s verjaardag, ze was die volgende dinsdag namelijk jarig! We hebben een erg gezellige avond gehad! Hierna zijn Elisabeth en ik naar een kampvuur geweest bij een vriendin van ons. Dit was ook super leuk! We hebben S’mores, hotdogs en chips gegeten, naar de sterren gekeken en truth or dare gedaan, hele geslaagde avond!

Toen was het weer maandag, de dag waar het seizoen van basketbal begon! De eerste week van basketbal had ik alleen maar spierpijn, maar dat is nu gelukkig weg hihi. Ik vond de twee weken rust na volleybal erg fijn, maar ik vind het nu ook wel weer fijn om weer een sport te hebben. Ik moet natuurlijk wel op mijn figuur letten hé (ook al ben ik al 25lbs aangekomen kuch kuch
 laten we zeggen dat dat gewicht spiermassa is

Wink
). Ik heb afgelopen week mijn eerste wedstrijd gehad en het ging voor mijn gevoel heel erg goed! Ik geniet erg van basketbal en ik heb een erg leuk team.

Vrijdag 11 november was het tijd voor de musical van onze school. Onze school deed Grease The Musical en Elisabeth speelde er zelfs in. Zijn speelde Frenchie, een van de Pink Ladies. Opa en oma van beide kanten kwamen dit weekeind over om de musical ook te zien en ik moet zeggen, voor een musical van High School was dit weten erg goed!

Vrijdag 18 november heb ik een movienight gehad bij een vriendin van me met een groep vrienden. Super gezellig en we hebben extra typische Amerikaanse westerns gekeken, omdat ik die natuurlijk wel moest zien volgens hun hihi

De volgende dag moest ik vroeg op, we vertrokken namelijk om 6:30 naar vrienden van Shelly en Perry die een Estate Auction hielden bij het huis van hun moeder (zij is verhuisd naar soort bejaardentehuis en haar spullen konden verkocht worden). We hebben alle spullen naar buiten getild. Wat was het koud zeg brr! Daarna zijn Elisabeth en ik naar school gegaan (ja op een zaterdag haha). We hebben dekens gemaakt met de leerlingen die in de National Honor Society zitten, zoals Elisabeth is. Dit was een heel erg gezellige middag, maar me vingers deden na al dat werk wel zeer haha

De avond van zondag 20 november was het zoals gewoonlijk weer tijd voor SmallGroup, deze keer was speciaal, want we hadden een movienight! Iedereen bracht wat lekkers om tee ten mee en we hebben met z’n allen een film gekeken. Er was ijs, brownies, m&m’s, milkshakes, chips, etc.

Ook is er wat leuks gebeurt op school, we hebben de afgelopen weken gewerkt aan een Heritage project voor U.S. History. We moesten allemaal onze stamboom zo ver mogelijk achterhalen om erachter te komen waar we vandaan kwamen, dit was voor de Amerikanen soms heel verrassend, maar voor mij niet echt hihi. Er waren zelfs een paar mensen in mijn klas die een Nederlandse afkomst hadden en in hun presentatie keek iedereen mij de hele tijd aan voor mijn reactie. Het was wel grappig wat sommigen zeiden: ‘The Netherlands is as flat as a pancake’, ‘Dutch men are the tallest in the world’, ‘The Netherlands is the world’s second biggest beer exporter’ en natuurlijk ook ‘Drugs is legal in The Netherlands’.

En dan zijn we alweer beland bij afgelopen weekeind! Ik ben woensdag na de basketball training met het hele gezin naar opa en oma Staats in Nebraska gegaan. We hebben daar overnacht en de volgende dag was Thanksgiving! Om 12 uur kwam de hele familie en we hebben een groot diner gehad, er waren bijna 30 mensen! We hebben van alles gegeten; turkey, ham, green bean casserole, mashed patato&gravy, apple pie, pumpkin pie, sugarcookies, pumpkin bars, kruidnoten (zelf gemaakt door Shelly J), rolls, etc.

Om 3 uur gingen we hier weg om met de andere kant van de familie Thanksgiving te vieren. We reden naar opa en oma Balke’s huis, voor nog een Thanksgiving diner met weer van alles om te eten. Daarna was het toch echt tijd om weer in de auto te stappen naar huis.

De volgende ochtend stapten Elisabeth en ik weer vroeg in de auto voor Black Friday shoppen! Wat was dit leuk zeg! We zijn de hele ochtend en middag weggeweest en we hebben heel veel lol gehad. Ik heb heel veel dingen gekocht, onder andere een ugly Christmas sweater, schoenen en leuke spullen voor op me kamer. Op de terugweg zagen we een winkel; “Dutch bakery”. En natuurlijk moesten we hier even stoppen! Ze hadden hier heel veel dingen, maar helaas waren maar 2 dingen Nederlands
 Ze verkochten krentenbollen en bruine bollen, en de rest was allemaal niet (typisch) Nederlands.

Zaterdag, vandaag, moest ik weer vroeg op. Mijn wekker ging 6:15am pff
 Ik had namelijk een basketbal scrimmage om 8 uur. Daarna weer op naar huis. We zijn toen met het heel gezin naar de Christmas Tree Farm gegaan en we hebben daar een kerstboom uitgezocht. Daarna hebben we deze versierd met z’n allen met natuurlijk kerstmuziek op de achtergrond. Shelly had nog wat leuke verrassingen voor mij, ze gaf mij mijn eigen Sock met ‘M’ en mijn eigen persoonlijke kerstbal.

En nu ben ik deze blog aan het schrijven hihi.

Vanavond gaan we een Christmas MovieNight houden, met allemaal kerstfilms die ik nog niet gezien heb en die hier iedereen kent.

Aankomende week heb ik dan weer een gewone week school en dat weekeind ga ik weer terug naar Nebraska voor een Girls Weekend! We gaan met (bijna) alle meiden van de familie een weekeind samen doorbrengen in een Christmas Mansion, heel erg veel zin in!

Daarna nog 3 weken school en dan is het semester alweer voorbij. En dat betekent dat ik al op de helft van het schooljaar ben
 Wauw, ik wil nog helemaal niet denken aan weggaan! Dan heerlijk 1,5 week kerstvakantie, ik ga die week ook nog op vakantie! We gaan waarschijnlijk 4 dagen naar Illinois, ook hier heb ik super veel zin in!

Nou, volgens mij heb ik er weer een veel te lang verhaal van gemaakt, maar hopelijk was het het waard voor jullie ;)

Bedankt voor het lezen!

Reacties

Reacties

Marlou

Leuk verhaal meis! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! X

Yvonne Jansen

Leuk om weer wat van je te lezen en fijn dat het zo goed gaat daar. Je hebt al veel ondernomen en gezien. Leuk voor je. Volgend weekend veel plezier met the girls in Nebraska. Hartelijke groet en kiss from your aunt Yvonne. Bye

Dian

Fijn dat het na je hebt! En wat een mooi langverhaal hihi, nou nog heel veel plezier daar en kom maar snel weer terug!????

Dian

Na je zin** oeps...

Imke

Super leuk verhaal weer! We missen jou ook heel erg!! Veel plezier komende tijd met alles! Xx

Tom en Wilma

Hoi Madelief fijn dat je het daar zo naar de zin hebt.
Je verteld schrijft het leuk wensen jou nog een fijne tijd daar .
Lieve Groetjes van ons Tom en Wilma .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!