MadeliefLiebrand.reismee.nl

Nu al oktober?!?

(Ten eerste wil ik even zeggen dat mijn Nederlandse zinnen niet meer zo soepel lopen, dus het kan zijn dat er wat raar lopende zinnen in mijn verhalen zitten)

Wauw, wat gaat de tijd snel voorbij! Ik ben nu al bijna 2 maanden weg van huis! Ik heb de afgelopen weken weer zo veel beleefd, ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik zal proberen alles te vertellen en het niet zo lang te maken als de vorige keer

Ik doe nog steeds volleyball en ik vind het erg leuk! Over 2 weken is het volleyball seizoen helaas afegelopen en dan kan ik aan me nieuwe sport beginnen: Basketbal! Ik heb hier ook super veel zin in! Kan haast niet wachten! Na het basketbal seizoen ga ik waarschijnlijk Track&Field doen

School is al een stuk vertrouwelijker nu. Ik weet de naam van (bijna) iedereen en iedereen kent mij. Mijn klasgenoten zijn heel erg vriendelijk en staan altijd klaar om me te helpen. Ik heb al heel erg leuke vrienden weten te maken op school en buiten school.

Mijn schooldagen zijn nog steeds elke dag hetzelfde. Elke dag hetzelfde lesrooster en na school volleybal. Je zou denken dat dat zou gaan vervelen, maar dat doet het juist totaal niet!

Laat ik even wat hoogtepunten van de afgelopen weken op een rijtje zetten, want geloof me, ik heb me weer veel beleefd!

Vrijdag 9 september, vertrokken mijn hostouders, hostzus en ik naar Nebraska. Seth, mijn hostbroer die in Nebraska studeert aan de Creighton University was namelijk jarig op 10 september en dit wilden we dan ook graag met hem vieren. We reden naar het huis van de ouders van Perry, we kwamen daar laat aan en zijn dan ook meteen gaan slapen. De volgende dag zaten Elisabeth (hostzus) en ik alweer in de auto, op naar het Nebraska football stadion. Daar ontmoetten we Seth en gingen we samen naar de footballgame kijken. We hadden gratis kaartjes en een hele goede plek, omdat de kamergenoot van Seth gratis kaarten had voor ons. Deze footballgame was echt super! Het stadion was bijna uitverkocht, de sfeer was echt fantastisch en het mooiste is nog wel dat de Nebraska Huskers gewonnen hebben! Na de game gingen we weer terug naar het huis van Perry's ouders, de ouders van Shelly waren er nu ook. We hebben de verjaardag van Seth gevierd met een groot dinner, cadeautjes en een traditie van hun: de jarige achtervolgen en beschieten met Silly String, dit was echt heel erg leuk! Daarna was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan.

Zondag 11 september, Elisabeth en ik gingen naar de Baby Shower van Caitlyn (onze smallgroup leider van de kerk). Dit was erg gezellig, we deden van allerlei spelletjes en we aten ons vol met cupcakes en chocola hihi.

Vrijdag 16 september, vertrokken Elisabeth en ik al om 11:00am van school. Daarna was het op naar huis, snel spullen pakken en hup in da auto. We gingen met het hele gezin naar Minnesota voor de bruiloft van de zoon van goeie vrienden van me hostouders. We kwamen om 4:00pm aan bij ons hotel, toen was het snel onze nette kleren aan doen en meteen weer in de auto, want de bruiloft begon al om 4:30pm! We kwamen gelukkig optijd aan en wat hebben we genoten! Zelfs ik, die het stel niet kende, moest huilen. Het was een hele mooie persoonlijke ceremonie. Daarna was het tijd voor het dinner (Italiaans yes!) en daarna begon het feest echt! Iedereen, jong en oud, begon te dansen op de dansvloer. Dit was weer een heel geslaagde avond. (zie foto’s)

De volgende dag gingen Shelly, Elisabeth en ik naar Mall of America; het allergrootste winkelcentrum van heel Amerika! Dit was echt super leuk! We hebben lekker bijgepraat en we hebben heerlijk geshopt! Ik heb hier zelfs mijn Homecomingdress weten te scorenDaarna stapten we met hele gezin (en al onze tassen haha) weer in de auto, op naar huis.

Week 38, was eindelijk Homecomingweek! Deze week was echt een feestje! Elke dag had een ander thema waar je je dan naar kan kleden. Ik heb me elke dag van de week verkleed. Ik zal foto's plaatsen. (Vergeet niet mijn foto's te bekijken, er zijn namelijk al een paar geplaatst!). Ik zal vertellen wat de thema's waren en hoe ik verkleed was:

Maandag, Old Raider Gear: Ik droeg een oud CMB shirt van Elisabeth uit 5thgrade.

Dinsdag, Villan: Ik was verkleed als Maleficent. (zie foto's)

Woensdag, Dynamic Duo: Elisabeth en ik waren beide een Minion. (zie foto's)

Donderdag, classday: elke klas had een andere superheld, de Juniors waren IronMan. Ik was dus verkleed als IronMan haha. (zie foto's)

Vrijdag, CMB Pride: Ik droeg mijn volleybalshirt met mijn eigen naam op de rug!

De donderdagavond van homecoming week was coordination night, dit is de avond waar de koning en koningin van de school worden bekendgemaakt en gekroond (je kunt alleen op Seniors stemmen). Ook werden de prijzen uitgedeeld voor best gekleede persoon per dag en er was 1 winnaar die de hele week best was gekleed. En wie was dat? Ik! Ik moest naar voren komen, terwijl de hele school me aankijk en ik kreeg mijn prijs; cadeaubon!

Zaterdagavond was het dan tijd voor de Homecoming dance! Een paar weken daarvoor had een jongen, Brock, mij gevraagd als zijn date. De dance was super leuk en ik heb hele leuke foto’s gemaakt. (hint: zie foto’s hihi)

Ook ben ik begonnen met vrijwillegerswerk bij Central Grove Orchard, een heel groot terein met van alles en nog wat. Ik werk er (bijna) elke zaterdag, het is heel leuk en er werken veel bekenden. Ik werk zelfs samen met een andere exchange student uit Portugal genaamd Maria (zie foto’s).

Vrijdag 30 september t/m zondag 1 oktober, ben ik met een grote groep High Schoolers van de kerk naar Hidden Acres geweest. Dit was echt een super leuk weekeind! Ik heb gewaterfietst, in de GiantSwing geweest, gehiked naar een prachtige boomhut met fantastisch uitzicht, RealLife PokémonGo gedaan waarbij de leiders de Pokémon’s waren die wij in teams moesten vangen, henna bij elkaar gemaakt en heel veel nieuwe vrienden gemaakt! Een van de leukste weekeinden!

Nou, volgens mij was dit wel weer genoeg! Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om dit te lezen en tot de volgende keer!

Ps. Hoop dat me nederlands niet te erg was haha

Ps 2. Vergeet niet foto’s te bekijken!

Reacties

Reacties

Yvonne Wopereis

Weer erg leuk om te lezen Madelief! Geweldig zoals jij jd daar vermaakt. Volgens mij is elke dag en vooral het weekend daar eigenlijk tekort! Hoe is het weer daar nu en hoe bevalt het eten je daar? Gigaporties? Blijf genieten, groeten van ons allen uit Borculo.

Eva

Hoi Madelief!

Leuk om te lezen weer!???? Het bevalt dus goed ????????
Nog veel plezier en succes!????

Groetjes Evaa????

Sofie Arendshorst

Heee Madelief,

Leuk dat je het zo naar je zin hebt! het is allemaal zo herkenbaar! Ben wel beetje jaloers hoor haha. Je nederlands is nog prima! Geniet van elke dag want voor je t weet moet je alweer naar huis!

Shelly

We are enjoying having you stay with us! You blog has been fun to read too.

Monique van Altena

Hai Madelief,

Wat leuk weer om te lezen! Alles wat je meemaakt en beleeft! Ik hoor ook veel via je moeder natuurlijk en blijf zo ook goed op de hoogte.
Wat fijn ook dat het zo klikt in het gezin waarbij je woont. Dat is altijd spannend om dat je dat van te voren niet echt goed weet. En wat doen jullie veel! Aan sport,maar ook met de familie .
Madelief,geniet van alles ,en nog een hele fijne tijd!
Groetjes,

Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!