MadeliefLiebrand.reismee.nl

2017 already?

Het dansteam van mijn school was geplaatst voor de danswedstrijd voor heel Iowa, genaamd Iowa State Dance. Elisabeth zat in dit team van school, dus natuurlijk ging ik kijken! Ze deden mee in de catagorie Jazz en Pom. Ze zijn 4e en 5e geworden. Het team was hier heel erg blij mee.

2 december vertrok ik na school meteen naar Nebraska voor een Girls Weekend met de Shelly’s kant van de familie. Hier kwamen we ‘s avonds aan, dus samen nog een film gekeken en toen op naar bed.

‘s ochtends geknutseld met z’n allen, kerstkaarten, kerstballen en noem maar op. Hierna naar de Christmass Mansion geweest, een grote oude villa, met orgininele meubels en heel erg veel karakter. Ook dit was erg gezellig. Daarna heerlijk Italiaans gegeten en de volgende dag gingen we al weer op naar huis!

4 december zijn Shelly, Elisabeth en ik naar een kerstconcert geweest van Micheal W. Smith. Dit was in een grote arena en het was heel erg gezellig.

5 december was ook een erg bijzondere dag. In Nederland is het dan natuurlijk Sinterklaas, maar dat vieren ze hier niet. Maar toch toen ik die ochtend mijn slaapkamer deur openede, lagen er meerdere cadeautjes voor mijn deur in een paar sloffen. Mijn hostmom had dit gedaan, ik vond dit zo lief van haar! Zo heb ik toch een beetje het gevoel van Sinterklaas gehad

Wink

Ook had ik die week eindelijk een afspraak om nieuwe lenzen te passen. Degene die ik van Nederland had meegenomen hadden namelijk siliconen in zich, en we wisten op dat moment nog niet dat ik allergisch was voor soliconen lenzen. Maar dat weet ik nu wel! Na een periode van veel gedoe met mijn ogen en meerdere medicijnen, kan ik nu eindelijk weer lenzen dragen. Heerlijk! Een van de leukste reacties die ik kreeg toen ik mijn lenzen weer kreeg was; ‘Wow Madelief, we can see how pretty your blue eyes are again.’

Ook had ik deze week iets nieuws beleefd, een basketbalgame wasafgelast door het slechte weer dat zou komen. Helaas is de storm over ons heen gewaaid, ik had namelijk graag een sneeuwstorm willen zien! Toch hebben we er nog een leuke dag van weten te maken, we zijn naar de bioscoop gegaan en hebben Collateral Beauty gezien. Een heel erg ontroerende film, zeker een grote aanrader!

Woensdag21 Decemberhad ik een potluck van basketball en iedereen nam wat te eten mee. Ik had Speculaasjes gebakken en deze vielen heel erg in de smaak. We hebben ze ondertussen al meer dan 5 keer gebakken. Dat zegt al genoeg denk ik hihi.

Ook deden we Secret Santa met basketball, iedereen kreeg 1 cadeautje per week voor 3 weken. Dit was heel erg leuk!

Ook hadden we deze week onze Finals. Voor elk vak een eind project of semestertoets. Dit was heel erg veel werk, maar was ook erg bijzonder om mee te maken. Alles is meerkeuze en je moet wel heel erg slecht zijn om geen A te krijgen. Ik had net zo goed niet kunnen leren, dan had ik dezelfde cijfers gehaald. Voor Child Development gingen we naar de baby afdeling in het ziekenhuis. Hier hebben we pasgeboren baby’s gezien en deze waren echt te schattig voor woorden!

De laatste dag voor de vakantie hoorden we eindelijk onze nieuwe naam, mascotte en kleuren voor volgend jaar (we splitsen volgend jaar namelijk met de school waar we onze sporten mee doen, dus allebei nieuwe naam, kleuren en mascotte). Volgend jaar zijn we niet meer de Collins-Maxwell Raiders met wit/zwart, maar de Collins-Maxwell Spartans met blauw/grijs/zwart! Was ik er maar bij volgend jaar! Heel heel heel erg jammer dat ik volgend jaar niet kan slagen met mijn vrienden, als ik er al aan denk dat ik er volgend jaar niet ben, begin ik al te janken. Ik wil hier helemaal niet weg!

En nu zijn we al weer beland bij kerstavond! Die middag hebben we een groot feestmaal gehad, en wat was dit lekker zeg! Daarna gingen we naar de kerst voor de dienst van 4 uur. Daarna met gezin rond de boom en hebben we allemaal 1 cadeau opengemaakt. Dit was voor ons allen een pyjama met een rood en geblokt thema. Heel erg leuk! Daarna allemaal deze pyjama’s aangetrokken en films gekeken. Dit was een heel erg geslaagde avond.

Volgende ochtend, kerstdag, de rest van onze cadeautjes uitgepakt. Ik heb nog nooit zoveel cadeautjes gekregen, ik heb er maar een woord voor: WAUW! Hierna pakten we onze koffer weer, want we gingen terug naar Nebraska om kerst met beide kanten van de familie te vieren. Met Shelly’s kant van de familie hebben we met z’n allen gegeten en het dobbelspel gedaan; iedereen kocht 3 cadeau’s en het number op de dobbelsteen zei wat je moest doen; cadeau pakken, stelen, ruilen, weggeven etc. Dit was echt heel erg leuk! De volgende dag bij Perry’s kant van de familie een bruch gehad, daarna weer op naar huis! ‘s avonds laat waren we thuis, toen was het koffer uitpakken en meteen weer inpakken.

De volgende ochtend vertrokken we naar Fish Creek in Wisconsin voor een vakantie. We vertrokken 11:30 en we kwamen 20:30 aan in ons huisje. Erg lange reis dus, maar dat was het zeker waard!

De eerste dag hebben we door het Peninsula State Park gelopen, erg mooi met al de sneeuw en ijs. (vergeet niet de foto’s te bekijken!) Daarna gewinkeld in Fish Creek, het is een heel klein dorpje met hele leuk kleine winkeltjes. Paar leuke souveniers gekocht en daarna nog met z’n allen over de pier gelopen.

De volgende dag zijn we naar Bailey’s Harbor gegaan. Grote delen van de meren waren een massa ijs, we konden bijna over het hele meer lopen, dit was heel erg bijzonder. Maarja het was ijs dus wat gebeurt er dan? Precies ja, ik viel… Ik heb een gezwollen en blauwe knie maar dat was het allemaal zeker waard! Daarna naar een theatervoorstelling in Fish Creek geweest, dit was in een heel erg klein gebouw, en wat was het gezellig zeg en wat hebben we gelachen! Daarna heerlijk gegeten van Casey’s BBQ, JUM!

Volgende ochtend was het alweer tijd om naar huis te gaan, we vertrokken om half 10, maar we gingen niet direct naar huis. We gingen namelijk naar Appleton, Wisconsin. Hier woont een andere Nederlandse exchange student die ik in New York heb ontmoet en waar ik een vriendschap mee heb opgebouwd. Wat was het leuk om elkaar weer te zien, we vlogen elkaar letterlijk in de armen. We hebben samen geluncht en onze ervaringen gedeeld in het Nederlands natuurlijk! Het voelde voor ons beide heel raar om Nederlands te praten. (Jullie willen geen eens weten hoe vaak ik al heb moeten stoppen met het typen van deze blog omdat ik het Nederlandse woord niet wist, maar het Engelse wel!) Maar wat was het leuk om haar weer in persoon gesproken te hebben!

Daarna stapten wij weer in de auto en vervolgden we onze lange reis naar huis!

En toen was het alweer 31 december 2016. In Nederland ben ik gewend om Nieuwjaars avond/nacht met vrienden en familie door te brengen, met olliebollen, appelbeignets, champagne, vuurwerk en natuurlijk samen aftellen. Hier is het een stuk anders, je zou denken dat het hier een groot feest is, maar dat is het totaal niet. Het is gewoon een normale avond thuis, niets speciaals, vuurwerk is illegaal en de meeste mensen blijven geen eens op tot 12 uur. Dit was dus wel wat anders!

Gelukkig heb ik de beste vrienden ooit in Nederland, ik heb namelijk met hun gefacetimed om 23:50 (Nederlandse tijd). Ik heb met hun samen afgeteld en het vuurwerk gezien, dus ik heb toch nog een beetje het Nederlandse nieuwjaar meegemaakt!

Nu nog een paar dagen vakantie en 4 januari weer naar school!

Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om mijn blog te lezen, ik vind het namelijk hartstikke leuk om deze blog te schrijven!

Ps. vergeet niet de foto's te bekijken!

Groetjes vanuit een koud Maxwell!

Reacties

Reacties

Marlou

Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt meis xx

Yvonne Wopereis

De allerbeste wensen voor 2017 van de hele familie! Erg leuk om weer wat van je te lezen en je Nederlands is nog prima hoor. Blijf lekker genieten van alles daar!

Tom

Madelief ook de beste wensen van uit Eibergen. Groetjes Tom en Wilma Jordan en Roy .

Oma Liebrand

leuk bericht. Lieve Madelief, wens je voor het nieuwe jaar alle goeds en succes op school. Ga zo door, fijn om je straks weer terug te zien in Borculo, ik kan niet wachten.
Dikke knuffel van Oma en groetjes aan de familie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!